UNESCO Chair for Curricular Development
  • Home
  • Contact
  • Français
  • The Chair
  • Team
  • Publications
  • Projects
  • News

Publications

  • Les enfants déracinés. Récits de pratique de personnes enseignantes œuvrant auprès d’élèves déplacé.e.s ou réfugié.e.s en Ukraine, en Pologne et au Québec, 2025

    Les enfants déracinés. Récits de pratique de personnes enseignantes œuvrant auprès d’élèves déplacé.e.s ou réfugié.e.s en Ukraine, en Pologne et au Québec, 2025

    2025
  • Faire une différence. Guide de sensibilisation à partir de récits de pratique d’enseignants.e.s oeuvrant auprès d’élèves réfugié.e.s dans un contexte libanais à l’intention du personnel enseignant

    Faire une différence. Guide de sensibilisation à partir de récits de pratique d’enseignants.e.s oeuvrant auprès d’élèves réfugié.e.s dans un contexte libanais à l’intention du personnel enseignant

    2025
  • “Making a difference” with Syrian refugee students in Lebanon: Reconstruction and theorization of teachers’ stories of practice in emergencies

    “Making a difference” with Syrian refugee students in Lebanon: Reconstruction and theorization of teachers’ stories of practice in emergencies

    2023
  • Impact de la stratégie d’apprentissage par projets sur l’acquisition des compétences en leadership parmi les élèves réfugiés palestiniens à Gaza

    Impact de la stratégie d’apprentissage par projets sur l’acquisition des compétences en leadership parmi les élèves réfugiés palestiniens à Gaza

    2023
  • Apprendre en autonomie dans les camps de réfugiés : une proposition méthodologique pour capturer les perspectives communautaires sur l’enseignement, l’apprentissage et la technologie

    Apprendre en autonomie dans les camps de réfugiés : une proposition méthodologique pour capturer les perspectives communautaires sur l’enseignement, l’apprentissage et la technologie

    2023
  • Effects of reading contextualized physics problems among men and women: A psychophysiological approach

    Effects of reading contextualized physics problems among men and women: A psychophysiological approach

    2023
  • Ethics, Power and Agency in Transnational Qualitative Methods : Remote Collaboration in a Refugee Camp

    Ethics, Power and Agency in Transnational Qualitative Methods : Remote Collaboration in a Refugee Camp

    2023
  • Education under ISIS: An analysis of the calligraphy and illustrations of the physical education curriculum

    Education under ISIS: An analysis of the calligraphy and illustrations of the physical education curriculum

    2023
  • Marchando desde una comunidad en Bogotá hasta los Juegos Olímpicos: experiencias de un programa de deporte para el desarrollo y la paz

    Marchando desde una comunidad en Bogotá hasta los Juegos Olímpicos: experiencias de un programa de deporte para el desarrollo y la paz

    2022
  • When are you taking us outside? An exploratory study of the integration of the outdoor learning in preschool and primary education in Quebec

    When are you taking us outside? An exploratory study of the integration of the outdoor learning in preschool and primary education in Quebec

    2022
  • International Perspectives on Sport for Sustainable Development

    International Perspectives on Sport for Sustainable Development

    2022
  • Health and Education Through Sport for Development and Peace in Extreme Development Contexts: Cases Studies from Various Developing Countries

    Health and Education Through Sport for Development and Peace in Extreme Development Contexts: Cases Studies from Various Developing Countries

    2022
  • Proposal of Milestones to Map and Understand the Uses of Sport for Development and Peace

    Proposal of Milestones to Map and Understand the Uses of Sport for Development and Peace

    2022
  • Sport, Development, and International Community

    Sport, Development, and International Community

    2022
  • “Making a difference” with Syrian refugee students in Lebanon: Reconstruction and theorization of teachers’ stories of practice in emergencies

    “Making a difference” with Syrian refugee students in Lebanon: Reconstruction and theorization of teachers’ stories of practice in emergencies

    2022
  • The Ideological Indoctrination through ISIS Textbooks

    The Ideological Indoctrination through ISIS Textbooks

    2022
  • Sport for Sustainable Development : Historical and Theoretical Approaches

    Sport for Sustainable Development : Historical and Theoretical Approaches

    2022
  • Protection and the sense of safety of students enrolled in an accelerated education program in the Dadaab refugee camp

    Protection and the sense of safety of students enrolled in an accelerated education program in the Dadaab refugee camp

    2022
1 2
Next Page
Chaire UNESCO de développement curriculaire
UNESCO Chair for Curricular Development
Université du Québec à Montréal
UNESCO - Canadian Commission

UNESCO Chair for Curriculum Development

Université du Québec à Montréal
Pavillon Paul-Gérin-Lajoie
Bureau N-3270

cudc@uqam.ca

UNESCO Chair for Curriculum Development

Log in