Apprendre en autonomie dans les camps de réfugiés : une proposition méthodologique pour capturer les perspectives communautaires sur l’enseignement, l’apprentissage et la technologie

2023

Olivier Arvisais,

Laurie Decarpentrie,

Negin Dahya

Cansu Ekmekcioglu

While the COVID-19 pandemic persists, collecting qualitative data in hard-to-access environments remains a challenging task. This article presents the methodology developed for a research project on teaching and learning about and with technologies within the refugee community in the Dzaleka camp in Malawi. This method aims to collect qualitative data remotely using digital tools. It also aims to be participative and endogenous in order to respect the particularities and the needs of the vulnerable population at the centre of this study.

How to quote this publication
Arvisais, O., Decarpentrie, L., Dahya, N., & Ekmekcioglu, C. (2023). Apprendre en autonomie dans les camps de réfugiés : Une proposition méthodologique pour capturer les perspectives communautaires sur l’enseignement, l’apprentissage et la technologie. Canadian Journal of Development Studies / Revue Canadienne d’études Du Développement. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02255189.2023.2176295
All publications

Projects